niedziela, 3 czerwca 2012

Dietetyczny i jakże puszysty omlet z musem jabłkowym

8:30
Jej jak na mnie to późno.
Otwieramy lodówkę - mleka nie ma.
A ja bez mleka rano i bez moich ukochanych płatków (lub owsianki , którą chciałam zrobić) jak bez ręki.
Trzeba coś wymyślić na szybko bo brat już z góry krzyczy o jedzenie.
Nagle lampka się zapala w głowie.

Dietetyczny puszysty omlet z musem jabłkowym

przepis pochodzi ze strony Smaczne i zdrowie inspiracje

Omlet - 1 porcja
  •  2 białka
  • 1 żółtko
 Białka ubijamy na sztywno ze szczyptą soli, dodajemy rozbełtane żółtko i delikatnie mieszamy miksując mikserem na niewielkich obrotach- uważamy aby białka nie opadły!
Smażymy na lekko naoliwionej patelni- najlepiej teflonowej, do zrumienienia z dwóch stron
Mus jabłkowy*
  • 2 jabłka
  • łyżeczka cynamonu
  • 0.5-1 szklanki wody
*Mus trochę zmodyfikowałam. Z takiej ilości składników, musu starczyło mi na 3 omlety. 
  
Jabłka obieramy ze skórki, kroimy w plasterki. Zalewamy wodą, przykrywamy i dusimy. Co jakiś czas należy je rozmieszać/rozgnieść trzepaczką lub czymś, co się do tego nadaje. Pod koniec dodajemy łyżkę cynamonu 
 Właściwie to z tego musu bardziej wyszły mi po prostu zmiękczone jabłka ale i tak były pyszne.
Na to wszystko polecam jeszcze łyżeczkę jogurtu naturalnego. 


 

3 komentarze:

  1. o ten musik mi się podoba

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszny pomysł, a po wczorajszej szarlotce został mi słoik jabłek prażonych z lidla, już wiem co jutro na śniadanie:)

    OdpowiedzUsuń